Thursday 24 March 2011

Anwarkah itu?

Belum habis lagi dengan kes yang lama, dah timbul kes yang baru. Kepada yang gemar menonton televisyen khususnya segmen berita, tentu sudah muak dengan topik utama berita dalam 2 3 hari ni. "video lucah seorang ahli politik". Kali pertama penulis mendengar berita pasal ni, terus terlintas nama Anwar Ibrahim. Dulu pernah dengar kawan cakap, cara yang paling mudah untuk menjatuhkan ahli politik di Malaysia adalah dengan membabitkannya dengan skandal seks. Kesannya? Terus merudum la si politician malang itu.

Ok, berbalik kepada topik asal, sekarang ini semua orang tertanya-tanya tentang kesahihan video lucah yang digembar-gemburkan itu. Anwarkah itu? Eh? bukan Anwar cuma suka kat lelaki ke? Eh, Eh Eh.....?? Jawapannya ialah.......... thats absolutely not true. Baru sekejap tadi penulis menjelajah blog demi blog, web demi web dan facebook demi facebook. And I can strongly answer that Datuk seri Anwar Ibrahim is not guilty in this case. Why? Sebab penulis ada terdengar pengakuan bersumpah dari ahli parlimen Sungai Petani iaitu YB Dato' Johari Abdul yang mengatakan bahawa individu di dalam rakaman video itu bukanlah Datuk seri Anwar.

Beliau mendakwa sepanjang rakaman itu, tidak ada 1 saat pun kamera itu menunjukkan muka si 'pelakon' itu dengan tepat, yang ada cumalah 'glimp' iaitu gambaran secara sekilas pandang dan beliau mengaku, gambaran yang diperlihatkan oleh rakaman itu ialah Datuk seri Anwar. Namun setelah sesi 'lakonan' selesai dan 'pelakon' itu bangun, jelas yang kelihatan bukanlah susuk tubuh Datuk seri Anwar. Ada 4 perkara yang membuktikan individu itu bukan Datuk seri Anwar, 
  1. 'pelakon' itu berperut boroi.
  2. saiz bahu yang besar.
  3. bentuk punggung yang besar.
  4. warna kulit.
Dan menurut beliau lagi, semua yang disenaraikan itu berbeza dengan Datuk seri Anwar yang dikenalinya dan beliau mengatakan rakaman video itu jelas menunjukkan yang 'Malaysia' sekali lagi berusaha untuk menjatuhkan Datuk seri Anwar.

Pengakuan YB Dato' Johari Abdul

Sekadar menyuarakan pendapat, Wallahu'alam....

No comments: