Friday 7 October 2011

Sedih........

Sedih.... hari ni aku tak dapat pergi solat jumaat. Masa aku bersiap tu, langit masih kelihatan cerah dan tiada tanda-tanda mahu hujan. Tapi di saat aku keluar saja dari rumah, hujan mula turun dengan perlahan. tak sampai 5 minit, hujan yang perlahan tu sudah bertukar menjadi garang. Haiya... aku pun masuk la ke dalam rumah kembali. Masa itu jam belum menunjukkan pukul 1, awal lagi..... hati dengan penuh harapan mendoakan agar hujan dapat berhenti seketika untuk memberi laluan bagiku ke masjid.

Tunggu punya tunggu, sudah jam 1.30 petang, hujan masih juga belum reda. Ya Allah, dugaan apakah ini? Aku cuma ada sebuah motor, semua budak rumahku cuma berkenderaankan motor kecuali seorang. Tapi tadi dia tiada di rumah atas sebab yang tak dapat diceritakan. Payung tiada, kalau berpayung pun tetap akan basah kerana hujan yang turun disertakan dengan angin yang agak deras.

Aku pun termenunglah seorang diri di tingkap, bilal sudah mengalunkan iqamah menandakan solat jumaat sudah mahu bermula. Jadi secara rasminya, solat zohor la aku tadi di rumah. Waa sedihnya..........

Aku mendoakan agar semua umat Islam di dunia khususnya di Malaysia sentiasa di bawah lindungan Allah.. Amin..

No comments: