Saturday 15 October 2011

Yes!! Terengganu menang lagi!

Semalam adalah perlawanan suku akhir kedua di antara 2 gergasi pantai timur iaitu terengganu dan kelantan. Rasa sedikit terkilan kerana perlawanan segah ini tidak mendapat liputan di stesen tv tempatan. Rumah sewa aku tiada astro, jadi terpaksa la aku menonton perlawanan di antara selangor dan perak walaupun hati tengah melonjak-lonjak ingin melihat perlawanan yang melibatkan negeri sendiri.

Selesai sahaja perlawanan separuh masa pertama, mataku jadi berat dan seakan-akan tidak bersungguh untuk mengikuti perlawanan pada separuh masa kedua. Jadi aku pun segeralah ke kamar tidurku untuk membuat tahi mata dengan harapan terengganu akan menang pada perlawanan semalam.

Harapan ternyata tidak sia-sia. Pagi ini aku melihat keputusan perlawanan semalam di fesbuk dan ternyata terengganu mara ke separuh akhir setelah berjaya mengikat kelantan 2-2. Nasib baik la masa first leg hari tu di tempat sendiri terengganu menang 3-1. Bekalan 2 gol itu la sebenarnya yang menyelamatkan terengganu. Syabas ku ucapkan buat negeriku terengganu.

Syukurlah ada video highlight yang diuploadkan di youtube, terubat jugalah rasa ingin melihat aksi anak buah irfan bakti ni.. Apa yang dapat aku komen, Ashaari Shamsuddin terbaik! jom sama-sama kita tengok aksi-aksi semalam.. :)

No comments: