Tuesday 10 May 2011

Merdeka akhirnya

Alhamdulillah, akhirnya selesai juga tempoh final exam di UiTM ni. Puas memang la puas, tapi perasaan takut tu tetap ada. Ye la, mana la tau banyak kesilapan tika menjawab, nauzubillah. Banyak hal yang terjadi sepanjang tempoh final exam ni, ada yang manis dan tidak kurang juga yang pahit.

Beberapa hari yang lepas, hamba kehilangan dompet yang paling hamba sayang. Dompet tu merupakan pemberian seseorang kepada hamba, huhu. Banyak benda-benda penting dalam tu; ic, lesen kad bank dan sebagainya. Mula-mula tu ingatkan salah letak, tapi setelah 1 rumah hamba geledah, berkali-kali dan berhari-berhari, akhirnya hamba yakin, dompet itu dicuri. Tapi syukur la pencuri itu tidak mengambil barang-barang lain seperti laptop, henpon dan lain-lain lagi. Lepas hamba sedar tu, terus la pegi balai polis buat report. Dalam hati tak abis-abis menyumpah si pencuri. haha.

Lebih teruk lagi, masa tengah kalut-kalut menggeledah rumah tu, hamba diserang 1 penyakit yang cukup aneh iaitu sakit gigi. Aneh dan menyakitkan. Sudah la pusat kesihatan UiTM pula tutup pada hari sabtu dan ahad, terpaksa la hamba tahan-tahan sakit gigi tu sampai hari isnin, sampai bengkak pipi ni dek menahan kesakitan. Selesai urusan di klinik barulah hamba pergi menguruskan hal-hal kehilangan tu. Lesen je belum buat lagi ni. Mungkin minggu depan hamba akan uruskan hal lesen tu.

Itu antara benda pahit yang berlaku pada diri hamba sepanjang minggu ni. Perkara manis pula, pada minggu lepas mak dengan abah datang melawat hamba. Lama betul tidak jumpa dengan diorang, akhirnya dapat juga bersalaman dan cium-cium pipi dorang. Tiada apa yang lebih menggembirakan hati selain melihat mereka sihat dan bahagia. Sekejap saja mereka di sini kerana tujuan asal kedatangan mereka adalah untuk menjemput kakak hamba yang turut belajar di sini tapi bukan 1 kampus dengan hamba. Kakak hamba itu belajar di kampus puncak alam manakala hamba di shah alam.

Insyaallah, esok hamba akan berangkat ke cameron highland kerana mengikuti 1 program universiti. Hamba akan berekspedisi dari cameron ke gopeng selama 5 hari. Doakan perjalanan hamba. Program yang memenatkan namun bakal menjadi 1001 kenangan dan pengalaman dalam hidup hamba.

P/S : selepas gigi hamba ditampal, doktor ada berpesan supaya kurangkan mengunyah benda keras, ini bermakna lepas ni hamba terpaksa menahan diri dari mengunyah 1 part ayam ni. Nak buat macamana, terpaksa la ikut cakap doktor. Part ayam apa ye? Klik di sini untuk tahu (link). Sori ye kak kiyah, hamba tumpang informasi dari blog akak sikit, mintak halal ye? =p

No comments: