Tuesday 14 June 2011

Apabila jari berhenti menari

kesiannya tengok blog ni, dah berminggu-minggu tak diupdate, seolah-olah telah dilupakan oleh tuannya sendiri, tambah-tambah kerdil la kau sekarang wahai blog sang kerdil! Jahatnya aku, tapi aku memang sengaja rasanya. Tubuh aku sihat, tangan pun ok lagi ni, jari tiada masalah bahkan otak pun masih berfungsi dengan lancar. Mungkin sebab semua itu terlindung dek kemalasan yang semakin menebal di dalam diri. Macamana ya hendak buang penyakit malas ni? Kena mandi air bunga kot.....

Apabila jari berhenti menari......... wahh tajuk entri dah sebijik cam tajuk novel, setanding dengan novel habiburrahman el shirazy kot. Aku memang minat hasil nukilan beliau, begitu lembut dan halus sekali bahasa yang digunakan sampaikan aku rasa terkhayal sekejap saat mataku menatap isi novel yang dikarang beliau. Kalaulah aku dapat mengarang sebaik beliau, tentu sahaja aku akan karang novel bertimbun-timbun dan lepas tu jual kat kedai buku. Kaya aku kaya!

Tapi sebenarnya bukan aku mahu berbual pasal beliau pun, saja merapu pasal beliau sebab nak panjangkan entri, hehehe. Apa-apa pun tahniah buat pasukan bola terengganu kerana telah berjaya membawa pulang piala FA yang telah 11 tahun disimpan di almari pasukan negeri lain selama ini. Sungguh dramatik sekali kemenangan yang diperolehi terengganu pada malam itu. Setelah piala FA kelihatan semakin kabur dipandangan mata, gol mengejut daripada tampanan ke gawang sendiri oleh daudsu telah memcahkan kebuntuan barisan pemain irfan bakti dan penonton yang berpusu-pusu keluar kelihatan meluru kembali ke dalam stadium untuk memastikan kebenaran gol itu.

Kalau sahaja aku di situ, tentu aku akan menjerit sampai terkeluar anak tekak aku ni. Sebabnya aku menjerit didepan tv di rumah aku seperti seorang yang kurang siuman. Bak kata nabil, whatever....... tak kisah la apa orang nak cakap, yang penting kemenangan terengganu sangat menggembirakan hati aku, dan hati ribuan peminat dan penyokong pasukan terengganu. Syabas terengganu.. Peteh ganu peteh...

i love terengganu, my hometown and my everythings.. i was born there, at a small village called ehem2. Tak boleh sebut nama kampung, nanti kantoi.... hahaha.. Semarak darul iman... Wallahu'alam..

No comments: