Sunday 26 June 2011

Balik kampung

Alhamdulillah, setelah 7 bulan aku berada di negeri orang, akhirnya dapat juga aku pulang ke kampung halaman di terengganu. Baru saja siap masukkan semua barang ke dalam beg. Rasa teruja di hati tidak dapat dibendung lagi. Maklumlah, setengah tahun aku tidak melihat negeri sendiri, entah bagaimana rupa bandar kuala terengganu sekarang dan yang paling aku teruja, lepas ni keluar jalan-jalan pergi bandar atau mana-mana saja, aku dapat merehatkan lidahku daripada berbahasa 'key el', oh terengganu, ku amat merindui loghatmu... hihi

Insyaallah aku akan menaiki bas milik dato' sani jam 12.30 tengah hari nanti, kalau dapat ku kawal perjalanan masa, tentu sahaja aku akan memutarkan waktu tepat-tepat jam 12.30 agar dapat segera aku menaiki bas dan bertolak pulang. Semua sudah sedia, tinggal bab makan sahaja sekarang. Perut dari tadi lagi mengalunkan irama syahdu namun apakan daya, tiada makanan yang dapat kuberikan kepada kau sekarang. Sabar.. nanti kita cari sesuatu untuk dimakan ya?

Ok, sekarang masa untuk off laptop kerana cuma mamat ni sahaja yang belum masuk ke dalam beg, degil betul budak ni. Doakan agar perjalananku nanti diberkati dan dipermudahkan oleh-Nya.. Amin ya Rabbal alamin....

No comments: