Monday 12 September 2011

Cuti panjang sudah habis.....

Assalamualaikum.... huaghhhh (menguap), eh? dah berbulan-bulan aku 'berhibernasi' rupanya. Rasa macam baru semalam aku pulang ke kampung halaman! Bagi yg masih mempunyai semangat beraya tu, selamat hari raya aku ucapkan. Raya raya jgk, puasa 6 jgn lupa ye? banyak fadilatnya tu....

Bercakap pasal raya ni, raya tahun ni sgtlah berbeza dgn tahun-tahun yg sebelum. Kalau sebelum ni, raya hanya sekadar 1 kitaran hidup, berlalu pergi begitu saja bak bayang-bayang di ufuk jingga. Tahun ini aku beraya dengan family beserta dgn kamera baru! yes i'm know i'm 'kolot', but its a fact. Family aku sudah bertahun-tahun tiada kamera, seingat aku last skali kamera wujud dalam family aku masa zaman tok kaduk dulu (zaman pakai kodak). Masa kat kedai hari tu abah tanya, kedai ni takde jual kodak ke? aku gelak keseorangan. Nak gelak lebih-lebih takut jadi anak derhaka pulak nanti. hahaha.

Back to the story, tahun ni buat julung-julung kalinya family aku bergambar beramai-ramai. Sudah ada pun tersangkut kat dinding rumah. Dah berpuluh-puluh tahun aku mengimpikan gambar macam tu, tapi sekarang baru terlaksana. Ikutkan hati, nak je upload gmbr dalam ni, nak tnjuk kat 1 dunia. ehem2.

Ok, sekarang masa untuk mintak maaf, aku nak mintak maaf dkt semua yg view blog ni pastu hampa sebab takde update, err ade ke? kononnye ada la keh. Di rumah aku takde internet, nak pg cyber cafe malas pulak. So terpaksa la 'berhibernasi' kejap. Tapi tak lama pun, kejap je kan? Aku bertolak dari terengganu pukul 10 pagi semalam dan sampai di shah alam sekitar pukul 7 malam. 1 perjalanan yg meletihkan sebab aku driving sorang2. Ada 2 orang penumpang, sorang takde lesen, sorang lagi baru dapat lesen (kakak aku), tak berani la aku nak kasik, so sorang2 je lah...

Insyaallah, from now on aku akan mulakan aktiviti meng'update' blog macam biasa. Dan aku nak ucapkan terima kasih kepada kak kiyah kerana dia prihatin terhadap blog kerdil ni. Syukran akak! Ok sekurang2nya aku ada seorang pembaca setia.. =)

p/s : ramai betul yg excident atas highway semalam, nauzubillah.

No comments: