Monday 12 September 2011

Alahai pos laju shah alam......

Aku baru saja pulang dari pejabat pos laju shah alam. Pagi td ada 1 panggilan tak di jawab dan aku cuba beberapa kali menghubungi nombor tersebut namun tidak terjawab. Dan nombor itu jelas menunjukkan aku cuba dihubungi oleh seseorang dari selangor! Otakku segera bertindak balas dengan mengatakan bahawa ia datangnya dari pos laju shah alam. Yahuuuu! motor yg ku pos dari kampung sudah sampai!

Namun yg aku hairan, nombor itu tetap tidak dapat dihubungi. Lantas aku menyelongkar bilikku untuk mencari sebarang dokumen yg berkaitan dengan pos laju. Bukan butirannya yg ku cari, tapi nombor telefonnya yg ku mahukan. Dan akhirnya, yes! jumpa! terus la aku mendail dan tutt tutt........ tutt tutt..... tutt tutt........... nombor yg anda dail tidak dapat dihubungi bla bla bla.......... pos laju ni macam saja nak prank aku ni....

Aku pun tanpa berlengah lagi terus menghubungi kawanku, minta dihantar ke pos laju. Nak naik bas tak reti, maklumlah dah lama tak naik bas harian ni.. hihi. sampai sana kaunter ku serbu, dokumen diri ku serah dan segala butiran telah ku isi.

'Ok adik pergi ke belakang dan cari motor adik yer.', arah si penjaga kaunter.

Aku pun terus la melangkah laju menuju ke belakang. Wah..... banyak sekali motosikal di dalam tu. Aku dengan wajah yg penuh eksited mencari dimanakah gerangan sahabat a.k.a motorku itu. Sedang aku khusyuk menilik motor-motor yg ada, aku disapa oleh seorang pekerja di situ lalu dia pun turut sama mencari motorku itu.

'bila adik pos motor tu?', tanya pekerja tersebut.

'hari sabtu bang', jawabku.

'Eh, kalau hari sabtu, belum sampai lagi dik.', ujarnya.

'Err betul ke bang? abis siapa yg kol sy tadi??' tanyaku.

'Mungkin orang salah nombor kot.....', jawabnya sambil ketawa.

Alaaaa.......... ternyata motorku belum sampai lagi. Pekerja tu cakap mungkin dalam 2 3 hari lagi sampai la. Aku dengan muka seposen terus keluar dari kawasan tu. Malu tu tak la tapi terkilan sebab motor belum sampai. Nampak gayanya menumpang lagi la besok, huhu...

So the moral of the story, jangan main redah saja.... jazakallah... :)

No comments: