Sunday 17 April 2011

Kemenangan yang dijangka

Selesai sudah pilihanraya di Sarawak dan seperti yang dijangkakan oleh pihak media, parti BN telah menang besar dalam pilihanraya Sarawak kali ini dengan majoriti 2/3. Tahniah diucapkan kepada jentera-jentera BN yang tidak jemu-jemu berkempen dalam memastikan perjuangan bangsa mereka itu terus utuh dihati penduduk Sarawak.

Keputusan pilihanraya di Sarawak. (dipetik daripada laman ini)


BN telah berjaya memenangi 55 daripada 71 kerusi yang dipertandingkan. 1 kemenangan yang boleh dikatakan agak dasyat. Parti lain sekadar makan asap je di belakang parti kerajaan itu dan semestinya, pihak media selepas ini akan terus menerus mengagungkan parti kesayangan mereka itu. "kita menang sebab rakyat percaya dekat kita", "kita akan terus memajukan Sarawak", antara dialog yang akan kita dengar dalam TV hari ini. hahaha.

Tapi harus diingat, PRU ke-13 semakin hampir. Walaupun tarikh PRU ke-13 belum diumumkan, namun aku yakin semua jentera parti tengah bertungkus lumus memikirkan cara untuk menguatkan lagi kekuatan kempen masing-masing. Dan apa yang pasti, PRU kali ini aku telah cukup umur untuk mengundi dan itu bermaksud 1 parti akan bertambah 1 undi, err 1 undi je ke? Yang lain-lain mana? Sama-samalah kita menunggu PRU ke-13 nanti. Wassalam....

No comments: