Sunday 3 April 2011

Uptown Shah Alam

Fuhhh!! Baru saja balik dari mencuci mata di Uptown Shah Alam. Penat tidak terkata namun tak mengapa, asal puas dan dapat lepaskan stress otak yang tiap-tiap hari bekerja keras. Selepas maghrib tadi, ingat mahu berehat sahaja di bilik sambil membaca blog ataupun melayan movie. Namun plan asal itu berubah setelah mendapat kunjungan dari sahabat @ classmateku selepas isyak tadi.

"jom pegi jalan-jalan kat uptown?", ujarnya.

"aku ikut je, kawan-kawan yang lain macamana?", soalku dengan penuh harapan.

"kalau ko pegi, semua akan ikut tu... hahahaha", balas sahabatku disusuli gelak tawa darinya.

"ok, kalau camtu ko suruh la yang lain bersiap dulu, aku pun nak bersiap jgk ni", jawabku slumber dan selepas itu aku pun terus bersiap.


Uptown Shah Alam

Sudah lama sebenarnya aku tidak berkunjung ke Uptown Shah Alam, mungkin sebab terlalu busy dengan assignment dan urusan-urusan lain. Tidak banyak yang berubah di sana, masih juga seperti dulu. Yang ada pasangan akan jalan-jalan dengan pasangan, selebihnya datang bersama kawan-kawan ataupun dengan family. Sempat juga aku mendengar nyanyian 'kembar ziana zain' tadi di pentas karaoke di sana. Bagi yang ingin tahu siapa 'kembar ziana zain' itu, cuba 'google' sikit, mesti ada tu maklumat pasal dia.

Aku sempat membeli sehelai seluar 'trek' bagi tujuan berjogging dan beriadah, mungkin ramai yang tidak tahu aku ni sebenarnya suka berjogging. Tapi yang aku pelik, makin hari perutku ini makin ke depan. Tidak mengapalah, asalkan sihat tubuh badan pun dah kira syukur.

Selepas itu, aku dan kawan-kawanku duduk sekejap di 1 kedai makan untuk melepaskan lelah sambil menikmati sedikit minuman bagi menghilangkan penat. Sempat juga la aku menikmati beberapa batang steamboat yang dijual di situ. Lazat dan mengenyangkan. hehehe.

Selepas lebih kurang setengah jam kami di kedai tu, akhirnya semua sepakat untuk pulang ke rumah. 2 minggu lagi adalah musim final exam, jadi selepas ni memang tiada lagi masa untuk bersenang-lenang seperti malam ni. Jihad perlu diteruskan. Walaupun hanya sekadar jihad dalam menuntut ilmu.

Tusbih 'ala al-khayr wa barakallahulfik.

2 comments:

Pak Long said...

As salam,bole tak saya copy gmbr ni,utk saya msuk dlm iklan saya....satu tarikan di S Alam...

Hamba kerdil said...

Waalaikumussalam.. maaf sbb x prasan ade komen di post ni.. gmbr ni pun sy copy di google image je.. so copy je la ye.. :)