Friday 15 April 2011

Syukur

Alhamdulillah, selesai sudah minggu kuliah untuk semester ni... Fuh.. penat memang penat, tapi apa boleh buat, nama pun student, memang adat seorang pelajar ialah untuk belajar dan belajar. Minggu kuliah sudah habis, itu bermakna lepas ni tiada kelas lagi, boleh la nak tidur lama-lama. Masyaallah buruk perangai.. hehehe.

Masuk hari ni dah 5 hari aku tak post apa-apa kat blog aku ni. Banyak benda yang nak ditulis di sini sebenarnya, tapi apakan daya, terlalu busy dengan assignments dan test sampaikan tiada masa untuk mengarang di laman sendiri. Lepas ni study week, so mungkin aku dapat menggunakan masa ini untuk menjenguk blog juga. Ye lah, asyik study je, boring juga. Untuk hilangkan stress, baik kita mengarang sambil menjenguk-jenguk blog teman-teman, betul tak?

Aku teringin untuk menyentuh pasal isu semasa yang begitu hangat di perkatakan sekarang ini. Pasal apa ya? apa lagi kalau bukan isu pilihanraya di Sarawak. Panas memang panas, TV dengan cara TVnya, akhbar dengan cara akhbarnya. Yang pasti, semua menghentam pembangkang. Kesian ada, kelakar pun ada. Kenapa? Sebab pembangkang seolah-olah menyertai satu pertandingan bola sepak di mana pengadil, penjaga garisan, pengulas dan penyokong yang menonton semuanya sudah di beli oleh pihak lawan. Memang tipis harapan untuk menang, namun perjuangan harus diteruskan.

Terus rasa bersemangat kalau bercakap pasal politik ini, hahaha.. aku akan menyentuh isu ini dengan lebih lanjut selepas ini, buat masa ini aku mahu berehat dulu. Berehat sebentar sebelum kembali semula ke alam 'ilmu'. Barakallahulfik wannajah. Semoga sentiasa di bawah lindungan Allah.

No comments: