Saturday 30 April 2011

Politik 'longkang' Malaysia

Sakit hati, kecewa dan malu dengan cuaca politik Malaysia sekarang ni. Kerajaan seolah-olah terdesak untuk menjatuhkan DSAI walau dengan apa cara sekalipun. Setelah sumpah laknat saiful menemui kegagalan, kerajaan telah mengambil langkah yang sama. Kali ini dengan menggunakan Datuk Eskay sebagai buah catur untuk menjatuhkan 'kerajaan' DSAI.


Kesian ada, marah pun ada. Hamba tahu bahawa Datuk Eskay hanyalah 1 percaturan kerajaan. Tapi kenapa mahu menggunakan nama ALLAH? Tidakkah syariat islam menyatakan bahawa untuk mengaitkan seseorang itu melakukan zina, perlu dikemukan 4 orang saksi? yang ada sekarang ini cuma 1 video yang mana belum dibuktikan lagi kesahihannya. Muka pelakon tu pun kejap macam DSAI, kejap macam apek tua. Bagi hamba yang memang pro-pembangkang ni, dari awal lagi sudah dapat mengagak bahawa dalam video itu bukanlah DSAI, tapi cuma seorang pelakon yang disolek khas untuk kelihatan seperti DSAI.


Kes liwat DSAI akan diumumkan 16mei ini, tidak sabar rasanya untuk mengetahui keputusan kes itu. Biarlah rakyat tahu, siapa bersalah dan siapa tidak, kalau betullah DSAI dibuktikan bersalah nanti, tangkap dan kurunglah dia dalam penjara untuk selama-lamanya. Mungkin dengan cara itu, tiada lagi keldai yang akan dipergunakan untuk bersumpah dalam masjid semata-mata untuk kepentingan politik sebelah pihak sahaja.


Ramai blogger yang mengutuk sekeras-kerasnya tindakan kerajaan kerana bertindak terlalu tidak matang untuk memperoleh 1 kemenangan. Mungkin 1 hari nanti rakyat akan sedar bahawa terlalu banyak kepincangan yang terdapat di dalam kerajaan sekarang ini.


Hamba cuma berharap dalang sebenar disebalik kejadian-kejadian ini dapat didedahkan. Dan kalau ditanya hala tuju negara lepas ini, hamba cuma boleh menjawab 'destinasi yang kurang elok'. 


Kebenaran akan tetap tiba, itu yang pasti...... Wallahualam.... 

No comments: